Перейти до основного вмісту
USAID

26 вересня Проєктом USAID «Кібербезпека критично важливої інфраструктури України» (USAID Cybersecurity Activity) у партнерстві з Аспен Інститутом Київ був проведений Діалог «Сучасний спеціаліст із кібербезпеки — хто він».

Метою Діалогу було створення платформи для обговорення викликів у професійній підготовці фахівців з кібербезпеки, налагодження взаємодії бізнесу та закладів освіти для забезпечення потреб ринку у спеціалістах.

image-2

У Діалозі взяли участь представники ринку кібербезпеки, викладачі закладів освіти, які здійснюють підготовку здобувачів освіти за спеціальністю 125 – Кібербезпека, студенти і молоді спеціалісти. До заходу долучилися і представники ЧНУ, зокрема члени проектної групи ОПП «Кібербезпека» (кафедра радіотехніки та інформаційної безпеки ННІФТКН) та викладачі, які працюють зі студентами.

Серед проблем, на яких наголосили учасники першої панелі «Задоволення попиту: пошук стратегії забезпечення кадрами на ринку кібербезпеки», називались адміністративні перепони з боку ЗВО; недостатній рівень фахових навичок  випускників та їх низьку мотивацію попри значний попит. Частково це пов’язано з конкуренцією з ринком ІТ та глобальними світовими процесами у сфері кібербезпеки. Щодо подолання цих викликів, то, на думку представників бізнесу, цьому сприятимуть

  • врахування освітянами нових тенденцій у галузі та перспективних напрямків розвитку професій у сфері кібербезпеки;
  • кооперація ЗВО та практиків;
  • активна профорієнтаційна діяльність серед школярів та учнівської молоді (в тому числі залучення їх до фахових курсів, організованих на комерційних засадах);
  • вміння проводити оцінку ризиків, набуття здобувачами освіти базових знань у фінансовій сфері, більший акцент на формування у них комунікаційних навичок – усе це повинно навчити майбутніх фахівців доносити цінність кібербезпеки для бізнесу;
  • загалом – створення ринку (ефективної екосистеми) кібербезпеки.

Під час другої панелі «Від теорії до практики: дослідження ефективних освітніх програм з кібербезпеки» представники НУ «Києво-Могилянська академія», НАУ, ХНУРЕ, Міжнародної Кібер Академії поділились досвідом роботи з абітурієнтами, складнощами в реалізації освітніх програм, що виникли в Україні в останні роки, та власним баченням подолання зазначених проблем. Зокрема, вони зауважили, що спеціальність 125 – Кібербезпека користується значним попитом серед вступників, проте це має і певні негативні наслідки – незначний відсоток студентів є вмотивованими та докладають достатньо зусиль до навчання. Покращити цей показник можна завдяки підвищенню зацікавленості студентів через залучення фахівців-практиків, розвитку програм міжнародної академічної мобільності та використанню досвіду розробників освітніх програм з кібербезпеки у іноземних освітніх закладах. Також було зазначено, що ЗВО зосереджуються на наданні базових знань та умінь, а стейкхолдерам варто активніше співпрацювати зі сферою освіти в напрямку формування вузькоспеціалізованих професійних навичок майбутніх кіберзахисників.

У третій панелі «Підтримка наступного покоління: виклики та можливості для молодих фахівців у сфері кібербезпеки» слово було надано випускникам ЗВО, які успішно продовжують свою професійну кар’єру в бізнесі. Однією з основних проблем, які вони виділили, було недостатнє інформування здобувачів освіти щодо їх подальшої фахової діяльності в кібербезпеці, нерозуміння того, ким і де працювати далі. Досить несподівана ситуація, яка вкотре підкреслює гостру необхідність взаємодії ЗВО та роботодавців.    

Відмітимо, що Діалог пройшов у динамічному та конструктивному руслі. Такі заходи сприяють напрацюванню механізмів спільнодії бізнесу та освітян, що в подальшому допоможе студентам отримувати навички, необхідні у практичній роботі.

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності